torstai 7. toukokuuta 2015

Vuosi sitten ja ajttomuus NYT!


Näyttelyni avajaiset Yhdityneissä Arabiemiraateissa, Abu Dhabi Art Hubissa

Vuosi sitten näyttelyni Arabiemiraateissa oli juuri avattu. Olin viettänyt yli kuukauden tuossa minulle tuntemattomassa maassa, jonne minut oli kutsuttu taitelija residenssiin. Nyt tuntuu kuin olisin juuri palannut tuolta matkalta. Tunnen aikaa koko ajan vähemmän. Luulen olevani nuori vaikka olen elänyt tätä meneillään olevaa elämää melkein puoli vuosisataa. Arabikulttuuri ja kansainvälisyys Yhdistyneissä Arabiemiraateissa tuntui heti tutulta. Oli jollakin tavalla kummallista että täysin vieras ympäristö, maa ja ihmiset tuntuivat niin kotoisilta. Tunnen että olen elänyt Arabikulttuurissa aiemmin, jossakin ajassa ja avaruudessa. Tuo jakso elämässäni vaikutti moneen asiaan. Sen lisäksi että koin tuttuus elämyksen siellä se vaikutti monessa muussakin mielessä elämään. Olen enemmän läsnä hetkessä. Saatoin antaa periksi pyrkimyksille, jotka eivät ole johtaneet tulokseen. Ihmissuhteet ovat entistäkin läheisemmät.  Ja monta muuta asiaa. Tämä on ikään kuin kiitoskirjoitus. Olen jotenkin ihmeissäni, kuin lapsi, siitä että vuosi on vierähtänyt. Ajattomuuden tunne voimistuu.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti